Monday 4 July 2011

filem sekali lagi

salam....

menonton filem melayu di panggung wayang. ada la yang kata apa barang cite melayu. buang duit tengok cite melayu. kadang-kadang aku tak boleh nak tidakkan kenyataan ni. cite macam 3,2,1 cinta. wadepak nak tengok 13 hengget semata filem bajingan gitu?


filem terbaru aku.. yeah! bukan TRANSFORMERS! pagi-pagi buta tiket fully booked sampai midnite. ramai sungguh yang suka cite merapu kerapu gitu. aku tak terkecuali. baru khatam transformers 2. boleh la.. tak lah best dahsyat. 


SEKALI LAGI
cinta itu milik kita...
*kelasss kau maria!

filem ni. mula-mula aku masuk panggung tu, mula-mula cite tu agak lemau la. ringan je ponggong aku ni nak blah. sebab ada la bab-bab aku rasa macam.. EEIII.BODOHNYA! director, kau jangan mainkan perasaan aku dengan scene bebal boleh tak. 13 hengget tiket weh!

but then.. sebab panggung ramai, aku terselit kat celah-celah bedah-bedah yang ada, aku stay lah tengok cite ni. boleh tahan la. tak macam filem typical ahmad idham yang korang rasa nak nanges sebab terpaksa gelak dengan jalan cerita yang ntah pape.

takde sinopsis aku nak bagi. sila tengok sendiri. tapi filem ni tak lah semata-mata cinta between jantan dan betina. ada pasal family, tanggungjawab dan nilai-nilai murni yang lain. shaheizy sam punya watak mula-mula aku agak geli geleman nak tengok. tapi lama-lama aku rasa dia bejaya bawak watak 'terencat' tu dengan baik.

part sengal-sengal badan:

- shaheizy sam nak kena rompak. tibe pulak ada budak kecik datang bawak lastik, nak lastik perompak tu. perompak tu pulak takut ketar-ketar dengan budak yang ada lah paras lutot dia. aneh bukan? scene sepatutnya lawak, tapi lawak bangang aku malas nak layan.

-budak kecik besar mia sara tu boleh la pulak merayau-rayau kat tengah bandar KEYhell tu. boleh pegi taman, boleh pegi belakang lorong jadi catwoman gitu tolong orang kena rompak. dah lah comel, tak mungkin lah ada yang taknak kidnap pulak. 

- shaheizy sam n mia sara ni selalu jumpa kat taman mainan. makan aiskrim, main gelongsor, (muat kau kan adnan sempit nak masuk gelongsor tu). tapi ada sekali tu dieorang macam terpisah gitu sebab si mak mia ni tak bagi dieorang berkawan dah. si sam ni pun sedih lah. malam-malam dia tengok gambar mia kat henpon dia. tapi gambar tu mia pakai baju tidur. dangg! kau jumpa mia kat taman mainan je hari-hari. mia ada henpon pulak lah nak bluetooth bagai kat kau kan?

- lisa bawak watak budak sekolah FORM6. tudung macam nenek-nenek tua. keromot sana sini. kau tak boleh demand ke nak tudung tu lipat lawa-lawa sikit? muka comel-comel pakai tudung keromot gitu, SPOIL habes! pastu pakai baju sekolah duk main peluk-peluk sakan kat taman tasik mana ntah. haa. budak-budak sekolah yang dok tengok ada la nak praktikkan lakonan korang nanti. bad influence plus pakai baju skolah. nampak bodo beno ye.

apa yang best??

- lisa su'ghi'hani.
- lisa su'ghi'hani.
- lisa su'ghi'hani.

- ending yang best! hero tak menang. tapi tak kalah jugak.

- shaheizy sam ada 2 watak dalam ni. tapi 2 watak tu adalah orang yang sama. for some reason dia tibe jadi terencat. tak macam cite lain, ada 2 orang muka sama. mula ingatkan orang yang sama, tapi sebenarnya gajah dua serupa. tapi sebijik debik. photostat! bangang kan cite begini. endon gemar sangat lah buat cite bebalkan penonton camni.

- kehidupan manusia yang nampak real. tak semua orang kaya raya hantu raya. pakai nak evo aje. rumah semua nak besar aje. belajar luar negara aje.. aku memang muak cite pasal orang-orang kaya raya je macam cite si capik.
- lisa su'ghi'hani!

aku biase-biase je dengan minah ni.
partner aku masa tengok cite ni yang minat sangat dengan lisa.
*lisa. ala. buat muka comel kan. bantai kang. =p

No comments:

Post a Comment