Wednesday 25 May 2011

KOREA nya kau!

salam...

aku tak tau la kan kalau sape-sape nampak ada orang MELAYU yang tetibe nye nak jadi sangat KOREA. tapi kalau aku, reaksi aku..

*sambil berkata. OMAIGOD. muka suka makan jering cicah sambal belacan, ada hati nak jadi korea sangat?

aku faham if ada orang minat something sampai tiada batasan. contoh aku penah minat erra pazira dulu. siap aku verangan tido bawah ketiak dia. hik.. tapi masa tu umur aku 10 tahun la. belum boleh mimpi basah pun. (bajet)

tapi masa aku minat dia, aku takde pulak nak jadi macam dia. takde pun aku nak kerintingkan rambut aku sampai jadi mcm rambut dia. takde pun aku nak pakai rambut palsu macam dia slalu buat. TAKDE pun!

aku penah jugak minat gilak dengan Justin Timberlake. aku minat dia sebab dia punya lagu cry me a river tu. masa tu JT tengah dok baik punya botak. takde pun aku nak botak macam dia even aku minat dia. takde pun aku nak ngorat Briney Spears macam dia buat. (motif???)

so, jadah nya bebudak sekarang ni suka membabi buta ikot sangat trend korea ni. cara nak mengubah diri menjadi korean.

- tukar nama anda di FB. nama mak bapak bagi jangan guna. tak gerek. letak lah nama seperti hakimi hyunjong, afik hyun bin, rokiah susuke, dan nama-nama canggih korea yang lain.

- dressup mesti kena macam korea okay! ni part yang paling peting. feremfuan kena pakai skirt pendek. harus hukumnya nampakkan sket buntut. skirt sependek-pendek yang boleh tapi pakai ngan kasut boot setinggi-tinggi yang buleh. kalau sampai lutut x gerek. kena boot tu sampai perut. semakin pelik dress up semakin korean looked lah anda.

- penuhkan laptop ngan korean stuff. contoh, wallpaper gambar artis korea, lagu-lagu dalam laptop semua lagu korea walaupun sepatah haram tak paham, movie yang tersimpan semua movie korea. ulang tengok 5,6 kali sampai hafal dialog. kali ketujuh tengok dah boleh mute kan suara. sendiri yang cakapkan skrip pelakon tuh.

- haruslah menyamakan diri sendiri ngan sorang artis korea. kalau orang lain tengok tak sama, korang tengok sama, sila lah letak gambar korang sebelah-menyebelah pastu upload kat FB. lagi ranggi kalau ada yang komen macam ni.
"ehh, i ingatkan u tadi. rupanya artis korea! macam nak sama."
kalau ada yang dah komen macam tu, even aku tengok memang macam william hung ngan tom cruise, berjaya lah korang menjadi orang korea.

okay. yang belah kanan sekali ni. PERFECT! u're so korean looked!aummm.
kau memang dah lepas ujian menukar seorang lelaki melayu kepada lelaki korea.
kalah wonbin kekoreaan kau bang. gojesss!!

okay! ni adalah contoh budak melayu yang berusaha gigih sangat2 nak jadi brader2 korea. walaweh. memang korang ni kacak-kacak belaka lah. tangan menadah mintak apa? mintak sepak kan?

p/s : maybe i am not so into this korean2 stuff. aku tak minat. tapi if aku minat pun aku berbangga dengan status bangsa MELAYU aku. mak pak aku bagi nama ISLAM yang aku rasa cukup indah. dok kat malaysia jati diri dah tak kuat nak jadi orang luar, kalau dok luar malaysia? hujan emas di negeri orang bro. hujan batu kat tompek sendiri. baik kat tompek sendiri. sobab kalau pilih batu , buleh den hompok kepalo ekau ngan batu tu kalau nak jadi korea sangat. sekian.

No comments:

Post a Comment