Wednesday, 2 November 2011

pandai tak boleh diikut

salam...


korang boleh tak bagitau pesal budak kat atas yang tulis status ni kelam, menggelabah, bajet alim, dan sebagainya. pahotak kau bercinta dengan manusia neraka menanti.


kau lahir kat donia ni hasil percintaan antara dua orang manusia kan? takkan menatang kot.. konon kau tulis status gini kau ingat orang nak komen gini la..


"cerdiknya anda ni. kenapa kami tak nampak keburukan bercinta dengan manusia."
or
"kata-kata saudari menyedarkan saya. saya harus segera putus tunang dengan bakal isteri saya kerana beliau seorang manusia. nanti ke neraka lah gamaknya saya."
or
"laa..cerdiknya hang. aku tak penah mengaji hai berkaitan cinta sesama manusia bawok pi neraka. nahoiiii."


mungkin lah apa yang cuba makhluk tuhan ni sampaikan ber'couple' itu harom. tapi bila dia keluarkan status bercinta dengan manusia neraka menanti, aku rasa buduhnya sang pemilik status ni. dah lumrah dunia kita manusia ni ada rasa cinta, sayang pada sesuatu. (todia mai dah pakar rotibasi.)


komen kat bawah tu ada kata "bercinta kerana Allah tak salah". yupp. i totally agree lah with u bro. bercinta ke jalan Allah. mula-mula kenal, pastu jatuh cinta, pastu cepat-cepat kawen. gitewww. kawen dapat anak. kan menambah zuriat tu satu perjuangan ke jalan yang diredhai. tapi nak dapak anok gu ane kalo cinte pon dok. 


zaman sekarang ni nak bina mesjid mestila kenal dulu, cinta sikit dulu. aku cabar penulis status ni kawen samberono je. jalan kat pekan pendang, jumpa mana-mana mamat yang nampak macam the loner ajak kawen malam tu jugak jugak. mampu? *apehal ntah aku emo sangat dengan status bodoh macam ni.


op cos aku emo! sebab dia salah. semua manusia bercinta dengan manusia. steve irwin yang sayang binatang pun bercinta ngan manusia ape. takde pun bini die beruk. mak kau manusia kan? bercinta ngan bapak kau kuda ke? mesti manusia jugak kan. pastu baru dapat kau. ya kan ya kan?


ha.. mak bapak kau menuju neraka ke? kalau dengan bercinta jadikan orang tu lebih baik camne? sebelum bercinta dia hisap dadah. lepas bercinta dah dibimbing dia jadi baik. terus bukak rehab untuk mat mat pit lain. pastu dalam masa bercinta tu dia ubah hidup dia dari gelap hitam dan kelam ke arah yang lebih bercahaya. ala-ala pokok toge nak tumbuh. mencari arah matahari untuk hidup. amacam? neraka?


tak payah lah 5 minit sekali kau nak hapdet status pasal hadis, sunnah segala kalau kau sendiri tak paham dan menyebabkan orang mengeji kau macam aku tengah keji dengan kejahilan tak berkesudahan kau ni. yang penting kau amalkan sunnah dan apa yang disebut dalam hadis. bukan dengan kopi pes je segala natang jadah dalam google gi kat status kau. pastu salah dan nampak bodoh pulak tu. grrrr. <----- gaya orang alam maya marah skarang. tengah market oooo. 


p/s : motippp kau tibe nak mention pasal zina tetibe? cinta = zina? kepala = hotakkau. =)



No comments:

Post a Comment